Avonturen op de boda en spannende regels. - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Maxime - WaarBenJij.nu Avonturen op de boda en spannende regels. - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Maxime - WaarBenJij.nu

Avonturen op de boda en spannende regels.

Blijf op de hoogte en volg Maxime

25 April 2013 | Oeganda, Jinja

Maandagochtend met de boda naar Babieshome om er tot een uur of 1 met de kinderen te spelen, dit keer gingen we reuze kleurplaten kleuren, en vervolgens terug naar de huizen te gaan. Terug op de boda zit ik bij een mega vrolijke boda-rijder en denk ik: nu of nooit! Dus ik vraag: "Mag ik op jouw boda rijden?" "Ja hoor!" "Vandaag?!" "Uhm, jawel.." "Nu?!?!" "Oke, prima!" Ik kan m'n geluk niet op en ook Dana mag op de andere, ongeveer 20 minuten later zijn we uit geraast, ik mocht zelfs een rondje alleen!, en is het duidelijk: zeg hallo tegen deze prof-boda-chauffeuse. Even nummertje gevraagd zodat ie m'n pers. boda-chauffeur kan zijn! Foto's trouwens op Facebook! Eenmaal thuis eerst even gechillt en hartenjagen gewonnen tegen de laptop! Daarna naar de markt even chipati's gehaald :D en 's middags nog even met Mariska naar Flavours gegaan zodat ik even kon internetten en kon FaceTimen met lieve Charlotte! Super leuk! In noodvaart naar huis gelopen om precies voor het donker thuis te zijn. 2 minuten thuis en even meegelopen naar de markt aangezien Mariska nog spullen nodig had.. In de avond zou ik even koken voor mezelf maar 30 minuten later en zwaar gefrustreerd omdat we geen stroom hadden was ik nog niet klaar. Eenmaal klaar met het maken: rijst, scrambled egg net groente en avocado, heb ik na 2 happen genoeg. Alles in de koelkast, dan maar de volgende dag eten...!
In de avond (nog steeds geen stroom) gaan Jackson en Mariska en ik ezelen... Ik ben zo stom om de regel te doen: wie verliest kookt morgen en wast af.. Helaas verlies ik en moet ik dus kopen... Mooi niet, ik ga lekker rolex halen! Haha ;-)
Paracetamolletje tegen de hoofdpijn en lekker 10 uurtjes slapen <3

Om 8:15 uit bed om alles lekker chill te doen, naar Babieshome en daar de hele ochtend gespeeld met de kinderen! Helemaal gelukkig met de waterballonnen die we gemaakt hadden zijn de kindjes super moe als ze eerst nog moeten eten en vervolgens naar bed gaan! Wij gaan nog wat dingen invullen en ik moet nog een contract tekenen... Ik mag geen: alcohol drinken, niet uitgaan, geen (seksuele) relaties met oegandezen, een oegandeese mee naar huis nemen en niet naar een bar of club zonder dat ik alcohol drink.. Hmm, laat ik zeggen: "ik los het op mn Engeland-manier op;-) Vervolgens vertrekken we om 15:00naar Mainstreet, tijd om maar eens de beste milkshake van de stad te proberen: gelukt! Chocolate Chip cookie Milkshake @The Keep! Super lekker (=
Eenmaal thuis even gechillt en wat dingentjes gemaakt op de computer, terwijl Jackson komt: "Max, je krijgt een ander bed..." Pfoe, oke... Mijn loodzware bed moet 300 meter verplaatst worden met de hand. En Jackson wil dat Nelson (de guard) helpt, maar na 3x stom doen van hem en heel wat frustraties van mij besluit ik het zelf te doen met Jackson. Het gaat helemaal prima en Jackson en de mensen op straat zeggen allemaal: wauw wauw strong lady! Haha, super grappig! Eindelijk na veel gedraai het bed in het huis, heb ik geen zin meer om mijn bed te halen dus gaan Jackson en Nelson het bed uit een ander huis halen.. Na 20 minuten komen Nelson en een andere guard met het bed en gaan ze erop zitten. Ik maar wachten in m'n kamer.. Dus ik zeg: "hallo!! Joehoe, denk dat jullie hem wel in mijn kamer mogen zetten hoor!" Waarop de andere guard schijnbaar wat vragen mompelt en ik geen antwoord geef. En blijven ze daar maar stom zitten.... Eindelijk na 10 minuten en een geïrriteerde Jackson die niet snapte waarom de guards het bed nog niet in huis hadden gezet staat het bed in m'n kamer. Na ook daar wat discussies ben ik er zeer klaar mee! Even naar de markt (toch maar pasta maken voor de winnaars...) en daarna gekookt met Mariska (ik kon dat van gister nog opeten) en daarna nog wat spelletjes gedaan.. Dit x zonder weddenschap! ;-)

Wat een heerlijke woensdag heb ik gehad!! S morgens samen met Dana mijn guard omge**** om ons ff gratis bij Babieshome te droppen aangezien hij zelf toch ook ging (= Aangezien ik hier weer eens heerlijk op m'n geld pas en zo weinig mogelijk uit wil geven was ik in m'n nopjes TOTDAT: ik erachter kwam dat hij écht niet kon rijden! We hadden het nog beter zelf kunnen doen! Want met 2x afslaande motor onder het rijden en het bijna over her stuur heen geslingerd worden door het remmen was ik instaat om eraf te springen... Achja, karma misschien? Daarna leuk gespeeld met de kinderen (en de paar nieuwe kinderen!). Rond 15:00 naar The Keep ff wat gegeten voor 5500 en gedronken heerlijk naar huis gelopen, ik loop tegenwoordig naar huis!! (Als workout!) Super leuk gesprek met Justine (housekeeper) gehad, die nu 22 is en de school van al haar broertjes en zusjes betaald door schoon te maken: respect! en daarna nog alle knuffeltjes (48 totaal) met dana colin & karlijn, gemaakt voor de kinderen! Eenmaal thuis ff een teil van Justine geleend zodat ik al m'n ondergoed kon wassen en daarna nog een keer schoonwater om m'n voeten een x GOED schoon te maken; heerlijk ze zijn weer wit!!! Ook m'n nagels van m'n handen zien er weer fatsoenlijk uit: ik ben helemaal gelukkig <3 Nog ff langs de markt met Mariska voor chipati's en dan snel ff een maal in elkaar! Ik eet: verse tomaat en avocado met peper (allebei), 1 chipati (had er 2 maar 1 terug gedaan in zakje) en een omelet met ui en tomaat; wat een prinsessenmaal!! :D Na het vele eten van vandaag klaag ik over m'n buikje maar daar heeft Jackson de perfecte oplossing voor: workout met een of ander blauw weg-duw-ding. En terwijl hij de stroom in een ander huis gaat fixen, doe ik m'n workouts! Eenmaal terug heeft hij lekker cola (met knipoog zullen we maar noemen) gemaakt en maakt Mariska er daarna cola met de ogen dicht van: jam! Na een paar kaartspelletjes nog even een stukje Dortmund-Real Madrid gekeken, op hun nieuwe tv (sinds dit weekend!!) en omdat Real erg tegen valt stap ik op om nog lekker 8/9 uurtjes slaap te pakken na een heerlijk voetbal-momentje ;-)

Dikke kus, Max

  • 25 April 2013 - 11:21

    M@m:

    Nou, nou wat een actie!
    Dat oplossen op de Engelse manier is voor jou wel een uitkomst misschien, maar de organisatie zal zich -net als in Cambridge - aan de plaatselijke wet- en regelgeving moeten houden, dat heeft ws. met vergunningen te maken. Maak het ze dus niet te moeilijk ... :-)
    De foto's op facebook zijn erg mooi en leuk, we sturen ze via de mail door naar de oma's en opa, want die hebben geen facebook en vinden het geweldig om te zien hoe het daar is (wat minder geweldig dat jij daar bent, maar vooruit).
    Lieve groetjes en succes met de actie voor de bibliotheek (hoe is het met plan voor de koe?)
    xxx mama

  • 25 April 2013 - 17:24

    Oma B.:

    Hoi Maxime
    Wat geweldig dat jou vader je op kom halen.Je ken je geluk niet op Samen reizen is altijd gezelliger als alleen
    Wat moet dat nou met koningen dag zonder jou.Willem zal je missen.Ik vind het fijn te horen dat jij daar
    leuke mensen om je heen heb.En met elkaardingen doe.Kijk jij wel een beetje uit op die boda.Hier alles oke

    Lieve groetjes van Oma B.Die heel veel aan jou denk.

  • 25 April 2013 - 20:31

    Jolanda:

    Hoi Max,

    Wat geweldig hoe je alles schrijf. Kei gaaf. Wat een ervaringen maak je mee, zowel leuke als nare.
    Super dat je inmiddels leuk contact hebt met andere jongeren. Van de week ben ik bij je moeder geweest om je foto's te bekijken. Echt cool op die brommer, dat vergeet je je leven nooit meer. Op deze manier doe je heel goed werk, en ook een hoop ervaringen.
    Ik ben heel blij voor je dat je je erg goed vermaakt, en ik blijf zeker al je verhalen volgen.
    Super dat je vader je op komt halen, samen daar nog dingen ondernemen, mooier kan toch niet vader en dochter samen.
    Max veel plezier en sterkte verder, en zodra je terug bent spreken we elkaar gauw, ik denk dat je niet uitgesproken komt over al je ervaringen.

    Lieve groetjes Jolanda, CvE 12

  • 26 April 2013 - 15:19

    Saskia:

    Hoi Maxime,

    wat een leuke dingen maak je weer mee, maar als ik zo lees wat je allemaal eet, begin je ook vegetariër te worden.
    wij hebben op onze laptop ook Skype, en jou toegevoegd dus kunnen we ook gaan Skype'n.

    het is hier nu regenachtig weer, voorlopig blijft dat nog zo, maar wij gaan 2 weken beginnen/ werken aan het huis van Robbert en Nienke, dus hopelijk wordt het weer beter,
    anders wordt het vast modderhappen, hahahaha.
    ik ben benieuwd.

    wel lekker dat je af en toe nog kan wassen, er is daar zeker geen wasmachine? wat een luxe hebben we hier dan weer toch.

    Maxime, liefs van ons en misschien een keer op Skype.
    groetjes Saskia.

  • 26 April 2013 - 17:04

    Wynona:

    yooo max superleuk je verhalen!! Heel gaaf ook die foto's op je fb! Moest er weer om lachen hoe jij alles op typisch jouw manier doet. Zou dat contract ook maar lezen met cambridge in je achterhoofd haha!!! Oh en DIT: ''en hartenjagen gewonnen tegen de laptop'' hahaha random lekker max. Binnenkort ff skypen! KUS en succes daar X nona

  • 27 April 2013 - 21:15

    Henny:

    Hoi Maxime,

    Wat geweldig dat je het zo naar je zin aan het krijgen bent. En wat leuk om alles mee te beleven via deze verhalen. Dat ''boda rijden'' vond ik echt iets voor jou! Vast heel bijzonder om dat te proberen.
    Hoe gaat het daar met de temperatuur? Is het steeds erg warm of wisselt dit erg?
    Veel werk- en ander plezier. Ik kijk uit naar je volgende ''story''.

    Lieve groetjes Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maxime

Blog om al mijn fantastische momenten/ervaringen (en misschien wel foto's met jullie te delen) van mijn reis naar: Oeganda!

Actief sinds 07 Maart 2013
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 26138

Voorgaande reizen:

07 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

09 April 2013 - 09 Juni 2013

Travel 4 Change in Oeganda

Landen bezocht: