Genieten en verbranden in het mooie Oegie! <3 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Maxime - WaarBenJij.nu Genieten en verbranden in het mooie Oegie! <3 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Maxime - WaarBenJij.nu

Genieten en verbranden in het mooie Oegie! <3

Blijf op de hoogte en volg Maxime

21 April 2013 | Oeganda, Jinja

Na Babieshome lekker naar huis gegaan, snel eieren gekocht en toen ik net op de veranda zat met m'n boek, kwamen Kim en Lieke langs het huis om te vragen of ik mee ging naar The Cape. Milkshakes halen (beste van de stad) en ff lunchen. Ik had toch maar geen milkshake genomen maar wel een heerlijk bord patat en een sprite (= Jam! Echt zin in gewoon. Lekker 5500 betaald (=€1,62) hahaha genieten gewoon! Daarna met Larissa en Bruno nog langs Flavours om Alessandro op te zoeken en toen naar huis gehaast aangezien we om 20:00 voor ons huis zouden verzamelen om uiteten te gaan omdat Kim vandaag (vrijdag) naar huis ging. Samen met Larissa een bord gedeeld en 1,5L water besteld. Oh, weer maar 7000 haha! Het ergste is nog dat we met 19 personen minder dan 100 euro hebben afgerekend... (Niet te geloven toch?!?!) Na het restaurant (Aaswad weer) met een aantal naar The Office (pub/club/terras) gelopen om te poolen (ik ging niet poolen) en nog wat te drinken. Super gezellig en lekker Nile bier (= Samen met Colin, Dana en Karlijn de boda gepakt naar huis. Rond half 1 thuis na een top avondje!

Volgende ochtend met Rosanna afgesproken om 9:15 bij mijn poort om naar Babieshome te lopen, zo lichaamsbeweging ook weer gehad (40 minuten lopen), bij Babieshome eerst met de gehandicapte kindjes gespeeld en geholpen met eten geven en daarna nog met de andere kindjes gespeeld. Om kwart voor 1 met Bruno gaan lopen (ook weer 30 minuten!) naar Space-cafe om met andere en Kim nog wat te lunchen voor ze in het vliegtuig naar Nederland gaat. Ik alleen even een ananas-sapje gehad en toen boda terug naar Babieshome. Daar heb ik nog anderhalf uur gewerkt en is mijn poster nu af (= Lekker naar huis gaan lopen, omgelopen zodat ik langs alle winkeltjes kon lopen, haha ik loop een winkeltje in om even te kijken gelijk een heeeel verhaal: "Doe je vrijwilligerswerk?" "Ja, mevrouw bij AASU" "Oh in Babieshome! Wat leuk!! Trouwens ik ben Angela blablablabla, val je trouwens op Afrikaanse mannen?" "Uhm, geen idee..." "Ja ik heb nog wel een leuke broer voor je!" "Nee bedankt mevrouw! Haha" en vervolgens lekker doorgelopen naar huis. Thuis gelezen en nog even langs Kim om doei te zeggen, daarna super veel uien, wortels en aardappels geschild, vlees nog gesneden. Want Mariska ging: hutspot met hachee maken: lekker!!! Rond 21 eindelijk gegeten en rond 22 gingen Bruno, Alessandro en ik en David nog naar het andere huis om leuk wat te drinken en terwijl de rest uiteindelijk nog naar Sombrero's ging, ben ik lekker naar bed gegaan. Vanaf half 1 tot 8:30 heerlijk uitgeslapen dus! (kwartier verschil maar als je niks hoeft is het uitslapen!)

Lekker uit bed en zonder douchen gaan lezen en m'n half beschimmelde brood ): opeten mét een lekker vers gebakken eitje! Voor in de schaduw nog lekker in m'n pyjama m'n boek verder gelezen, douchen en aankleden pas heerlijk om 11 uur en terwijl ik me insmeer met zonnebrand zie ik dat ik al een beetje verkleurd ben: moooi!!! :D

Heerlijk met papa even een klein kwartiertje gebeld zo leuk! en daarna ook nog even met mama!! Mis ze nog steeds maar heb het hier wel naar m'n zin en heimwee is bijna weg! Als ik nou snel ff een x kan Skypen met normaal internet zou het helemaal top zijn! Haha (=
Met Blessing en Mariska naar de Main market geweest, daarna nog naar Main street gelopen en vandaar in en uit de winkeltjes terug door de hitte naar huis. Onderweg nog een koude cola gescoord en daarna gerelaxt op de veranda!
Op het moment dat Mariska en Larissa en ik naar 2Friends willen gaan om wat te eten komt het met bakken en bakken naar beneden... dan maar even wachten!
Als we denken dat we de grootste regendruppels wel gezien hebben stappen we, in regenjas gestoken, op de boda en krijgen gratis modder douches van voorbij rijdende auto's: heerlijk --" Bij 2Friends aangekomen zie ik dat ik internet heb en kan ik even Skype met maatje Sander! (= Ik bestel alleen patat echt niet zoveel trek! En terwijl de drankjes worden neergezet en ik ondertussen even langs het guesthouse ben gelopen voor prijs opvraag voor nachten (gewoon benieuwd serieus..), belt papa: "Is het goed als ik je op kom halen in Oeganda en dat we samen de laatste week doorbrengen...?" Tranen schieten serieus in m'n ogen en ik kan m'n geluk niet op: "JA TUURLIJK!" En zo gaat het gebeuren... Mijn papa komt naar Oeganda! :D super super super gaaf!
M'n patat smaakt heerlijk en m'n hoofd zit alleen maar bij wat we allemaal gaan doen en wat ik moet laten zien als de andere vragen of ik nog meega naar The office... Hmm, nou oke dan! Moet eigenlijk wel een Nile Special op gedronken worden! Marry (Amerikaanse vrouw van 25 hier voor 2 weken in Jinja) is ook mee en Bruno, Larissa en ik. Later komt ook Stefan nog! Terwijl Marry met een grote donker-bruin-gekleurde-(toch wel aantrekkelijke)-jongen (ook ergens in de 20) staat te praten loop ik naar ze toe, geef de jongen een knipoog en zeg luid: "Hee!! Hoe gaat het! Ik wist niet dat je zou komen vanavond!" Waarop Marry zegt: "kennen jullie elkaar??" Ik en hij: "Ja! Echt al 4 jaar, bij een uitwisselingsproject zijn we vrienden geworden!" Waarop ze ons stom verbaasd aankijkt: "Echt?? Wauw stoer!" Terwijl wij het verhaal een beetje uitbreiden vraag ik hoe die eigenlijk echt heet: Bonny (stomme jongens naam... Vind ik dan!). Super gezellig gekletst en terwijl ik echt echt naar huis wilde gaan kon ik het niet over m'n hart verkrijgen om 'nee' te zeggen tegen alle andere toen ze vroegen of ik meeging naar Sombrero's... Ach ja, moet dan maar! (Hahaha duidelijk sarcasme dit mam?)
Dus rond half 12 naar Sombrero's en daar kwam ik tegen: Bonny! Ha gezellig ;-) lekker gedanst met alle vrijwilligers etc. en gezellig gekletst! Volgende moment kijk ik op m'n horloge: oh, half 4! Hahaha dus nog wat mooie dansjes gemaakt en om 4 uur was ik thuis, 4:10 lag ik in bed na een super super avondje!

Om 8 uur gaat m'n wekker, Larissa en ik gaan om 9 naar het Nile Resort! Maar als ik om 9:10 haar bel ligt ze nog in bed: luiwammes! Haha, om 10 gaan we weg eerst ff chipati halen en dan met de boda naar het prachtige aan de Nijl gelegen resort.. Eenmaal aangekomen schijnt het zwembad afgehuurd te zijn voor een of andere rijke zak. Want dat denk ik: pfoe! Dus, dan maar naar Paradise! Kleiner zwembad en veroudert maar oke, zwembad is zwembad! Eenmaal daar aangekomen hebben we gelukkig 2 lig bedden en serieus, we zijn er om 11/ 11:30 en ik rol pas om 17:00 er vanaf om te gaan douchen. Ondertussen zijn er super veel vrienden ons komen joinen en is het echt gezellig! Gekaart en gezwommen en natuurlijk.... Juist! Verbrand :( Nouja, dat wordt vanzelf bruin!! Toevalliger wijs is de chauffeur van AAS daar en dropt ie ons gratis ff thuis af (= 5 minuten thuis: omkleden en laptop pakken. En toen met Mariska en Alessandro naar Main street gelopen. Ik ga met Alessandro ff naar Flavours internetten (= en wij gaan daarna gelijk door naar Mezanine om te eten! De rest zien we daar om 20:00; gezellig! Super chill weekend gehad dan! <3 trouwens bedankt voor alle onwijs lieve berichtjes echt zó ontzettend leuk on te lezen!

Heel veel dikke zoenen vanuit het zonovergoten Oeganda, xxxxx

  • 21 April 2013 - 21:23

    Henny:

    Hoi Maxime,
    Wat goed om te lezen dat je het nu supergezellig hebt...En dan al die gezellige mensen waar je dingen mee samen doet: geweldig. En dan ook nog je vader die je gezellig komt halen in juni. Het kan niet op.
    Veel succes en plezier de komende tijd.
    Lieve groeten, Henny

  • 21 April 2013 - 23:00

    Saskia:

    Hoi Maxime,
    wat grappig dat je ook een vriendin hebt die ook Larissa heet.
    Zo te lezen ben je al aardig op je plek daar in Oeganda.
    je hebt ook al een aardige vrienden groep, leuk hoor.
    zijn er trouwens nog meer Nederlanders daar? of ben jij de enigste?

    als ik zo lees van die regenbuien hoef je bijna niet te douchen, want dat doe je dan 2 keer, en je krijgt een gratis modderbad.

    ben je ook al aparte dieren tegengekomen?

    we hadden afgelopen zaterdag hier in de voortuin "garageverkoop"( we hebben niet eens een garage, maar goed), meerdere bewoners uit onze wijk deden mee.
    was heel gezellig, mooi weer en best goed verkocht, zo kom je mooi van je oude spullen af.
    waarschijnlijkl volgend jaar weer.

    vandaag nog even met Tim naar de sterrenwacht Sonnenborgh , in Utrecht geweest.
    was heel leuk, Tim en ik houden wel van sterren en planeten, en Tim weet er ook best veel vanaf.
    alleen was het bewolkt en konden we niet echt door de telescoop naar de zon kijken met een speciaal filter.
    maar het was leuk om daat weer even rond te kijken.

    leuk dat je papa je komt halen, heb je alvast iets om weer naar uit te kijken.

    liefs van Saskia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maxime

Blog om al mijn fantastische momenten/ervaringen (en misschien wel foto's met jullie te delen) van mijn reis naar: Oeganda!

Actief sinds 07 Maart 2013
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 26162

Voorgaande reizen:

07 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

09 April 2013 - 09 Juni 2013

Travel 4 Change in Oeganda

Landen bezocht: