Nieuws uit Oeganda! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Maxime - WaarBenJij.nu Nieuws uit Oeganda! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Maxime - WaarBenJij.nu

Nieuws uit Oeganda!

Blijf op de hoogte en volg Maxime

16 April 2013 | Oeganda, Jinja

Inmiddels wat gesetteld en af en toe contact met het verre Nederland. Vanmorgen konden we mooi gratis meerijden met de matatu naar Babieshome, daar een aantal plannen gemaakt en toen naar Flavours gegaan ok de hele middag aan het project te werken.. Aangezien het de bedoeling is dat we dagen van 9 tot 17 maken is het aardig bikkelen aangezien we druk in de weer zijn met de kinderen in de ochtend en vertalen en produceren in de middag. Eindelijk klaar in Flavours nog even boodschappen: water en waspoeder staan op het lijstje. En dan lopen Colin en ik naar huis terwijl Karlijn en Dana een boda pakken. Eenmaal thuis kom ik Jackson tegen en vraag hem mega aardig of hij wat avocado's wil plukken in de bomen op ons terrein. Hup, handig klimt hij naar boven en even later heb ik 3 grote avocado's voor noppes (: Ook kom ik Mariska tegen en we spreken af samen nog even naar de markt te lopen om wat tomaten etc te halen. Onderweg vraagt ze of ik mee eet: prima, pasta met lekkere saus. De markt bestaat uit super super veel kraampjes zo dicht op elkaar dat het er super donker is. De mensen zijn aardig en je betaald mega weinig! Aan het einde kun je chipati en semosa (=envelopje van flinterdun deeg met bonenmengsel erin) halen en de rest verschilt van kapsalon tot groente en van beltegoed tot pool... Ja... op de markt! Haha!!
Ik koop wat tomaten, ananas, en een avocado aangezien ik de andere pas over 4/5 dagen kan eten!
Eenmaal terug is er een vrouw in het huis die ik niet ken: Biggie heet ze oftewel: Brigitte. Ze komt voor een week en is op doorreis, verder is ze Duits en dacht dat wij (Mariska en ik) Zweeds waren! Hahaha oke..! Super aardig en na het snijden van alles en terwijl Mariska begint met koken show ik haar snel ff de markt. Terug van de markt kunnen we gelijk eten en hebben we ananas als dessert: jummiee!

Ondertussen is er wat verwarring over hoeveel m'n kamer kost aangezien iedereen wat anders zegt en alle kamers een andere prijs hebben... Ik heb Renate maar even gecontact zij ging het ff uitzoeken!

Nu (21:25) ben ik zo moe dus ga maar snel slapen, de hitte van vandaag, het was 28graden..., heeft me gesloopt! Morgen Babieshome weer! Ondertussen aan het kijken en plannen voor wanneer ik naar de village ga, wil graag 3 weken helpen daar... Maar eens even zien hoe/wat ik dat ga fixen! Uploaden van foto's op Facebook is trouwens drama.. Probeer nog wel blog, wel m'n profielfoto verandert!

Trouwens, voor ons project gaan we verschillende dingen doen. We doen een hechtingsonderzoek en gaan fundraisen voor verschillende doelen. Zoals een koe een bibliotheek en een konijnenfokkerij! Ik zal snel meer informatie op blog en/of FB posten, geïnteresseerd in sponsoren (kan altijd!!)? >> let me know!

Super bedankt trouwens voor alle lieve berichtjes <3 kan ze niet makkelijk reageren maar ze zijn zeer gewaardeerd en worden goed gelezen! <3 dikke kus!

Vanmorgen begonnen in Babieshome na een halfuur wachten op normaal brood bij BROOD. Echt Afrikaanse tijden... Eenmaal bij Babieshome beginnen we met spelletjes met de kinderen maar het is al snel duidelijk: samenspelen begrijpen en willen ze niet. Stom! Ondertussen ga ik naar de gehandicapte kinderen, m'n hart breekt... Alweer. Er wordt voor mijn idee door de vrijwilligers te weinig omgekeken naar deze kinderen en zo liggen ze weg te kwijlen.. Stella is vandaag weer in een vrolijke bui en kan haar geluk niet op als ze wordt gewassen. Emma (jongetje) die altijd aan komt rennen als je binnen loopt, bespringt me zoals altijd en begint gelijk m'n haar te aaien aangezien het zo zacht is voor hun! Emma heeft een concentratievermogen van 1 sec. Maar uiteindelijk kan ik hem rustig krijgen door een spiegel voor te houden en rustig over z'n bolletje te aaien. Als het lunch is voor de kinderen hebben wij een gesprek met Rachel over wat we gister hebben gedaan en hoe nu verder.. Als we verder willen werken blijkt er geen stroom en dus geen internet te zijn in Babieshome en dus vertrekken we weer naar Flavours. Waar het internet en stroom het de eerste 15 minuten ook niet doet.. Daarna maak ik m'n schema af voor hechting door te vertalen etc. En later probeer ik te skypen met mama.. Terwijl het in Jinja met bakken uit de lucht komt kan ik het ook niet droog houden.. Zo lastig om mama en bassie te zien aangezien ik ze zo ontzettend mis.. :(
Later lekker sprite besteld en zo gaat het ook weer wat beter.

Ik hou jullie even op de hoogte van hoe en wat met de fundraising!

Liefs vanuit hier,
Max

  • 16 April 2013 - 16:47

    M@m:

    Gelukkig heb je op Skype (anderhalf uur) niet alles verteld wat op het blog staat, anders hoef ik niet meer te lezen. Gaat meer over andere dingen en hoe het daar is en dat je voor je gevoel (nog) niet zo veel bijdraagt. De verhaaltjes over de kindjes zijn aandoenlijk en voor samen spelen zijn ze vast nog wel klein, als ze al begrijpen wat je bedoelt.
    Wat een andere wereld, Max, daar begrijpen wij hier vast helemaal niets van en de mensen daar waarschijnlijk niets van de onze.
    We zijn benieuwd naar je schema's en plannen ... xxx Mam

  • 16 April 2013 - 21:58

    Buurman:

    Hoi mijn favoriete buurmeissie,

    Wat maak je toch weer vreselijk veel mee daar, ongelooflijk. We verslinden je boeiende verhalen weer net als vorig jaar in Engeland. Je kan altijd Floortje D nog opvolgen ;-).
    Wij wensen je sterkte met alles daar maar jij gaat het wel redden want je bent een echt mensen-mens! Je papt zelfs al aan met een Duitse - moet niet gekker worden!! (geintje! Snap jij wel maar dit wordt nog door meer gelezen...) Maxi het beste meis en hou vol. We <3 U (is dat OK of haal ik nu dingen door elkaar? Vorige keer moest ik nog aan Jor vragen wat kleiner dan 3 (<3) betekent. Leve de sms en app taal - welkom in de digitale wereld.
    Groetjes vanuit het altijd bruisende Pijnacker
    Liefs van the Lions

  • 18 April 2013 - 10:59

    Oma B:

    Lieve Maxime
    Zo even een berichtje uit Waddinxveen,naar het verre Oeganda.Jij schrijf wel ik mis jullie zo,maar wat denk
    je van deze kant van de aardbol.Gelukkig gaat de tijd snel,zo te eer zien we elkaar weer.Hier begin het weer
    op te knappen.Ik ben gisteren lekker de polder in gefietst.Dan vergeet ik alle mislukte bridge spellen.
    Ik heb een mooie album gekregen met de foto's van het feest.Allemaal mooie herineringen,erg leuk om terug
    te kijken.Hoop voor jou op een goeie tijd daar.

    Lieve groetjes van Oma B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maxime

Blog om al mijn fantastische momenten/ervaringen (en misschien wel foto's met jullie te delen) van mijn reis naar: Oeganda!

Actief sinds 07 Maart 2013
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 26161

Voorgaande reizen:

07 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

09 April 2013 - 09 Juni 2013

Travel 4 Change in Oeganda

Landen bezocht: